понедељак, 27. јануар 2014.



                                                                                         



                   
O političkim vođama i politici


Kako čovek ne može bez bogova,on je svoju veru u Boga zamenio verom u"žive bogove"(Jung),
a posebno u autoritarnim režimima ,kojima je neophodan kult vođe,i to ne samo zato što povoljna slika
doprinosi učvršćivanju celog sistema, već i stoga što dovodi do eliminisanja otpora autoritarnoj vlasti
u celini,pa je shodno tome potreban ritual klanjanja političkim vođama, a posebno jednom vođi koji ima
nerealne i bolesne aspiracije da zameni ceo narod, koji se tada nalazi u rukama tog "živog boga ", što
redovno ima negativne posledce za njegove " vernike ",a posebno za njihov proces individuacije, čiji je osnovni cilj da čovek postane individua koja misli svojom glavom i za koju "nije vrlina  među nulama biti nula" ( Nietzhe,)...
Jung je imao duboko nepeverenje prema svim idealizovanim " izmima ", pa bilo da se radi o kapitalizmu i imperijalizmu ili komunizmu, na primer.Jer oni, prema rečima von Franz, predstavljaju " frontove "za stanje
duhovne opsednutosti, tako da u tom smislu Jung posebno naglašava: zato mi više ne smemo da podležemo bilo čemu,čak i dobru, jer je svaki oblik zavisnosti rđav, bez obzira da li je reč o narkotiku, alkoholu,
morfijumu ili idealizmu......
Odajnyk s pravom ističe da se ništa ne dešava bez učešća pojedinca, bilo svesno ili nesvesno, tako da ako
haos i uništenje preti društvu, to je u krajnjoj liniji rezultat i slepila pojedinaca, te da pojedinac treba da shvati
problem i izmeni situaciju, ako ide protiv njegovih ličnih interesa i interesa države kojoj pripada, pod uslovom da nije pao u kandže " živoga boga ",kome se nikada ne treba i ne sme dozvoliti da poseduje apsolutnu vlast
i zbog pojedinca i zbog društva...
Shodno tome von Franc posebno naglašava ;da osnovna prava i slobodu pojedinca ne može i ne treba da
garantuje samo " pravna država ", već mnogo više mudrost i svest svih članova zajednice, jer je pojedinac važniji od sistema,tako da promene društvenog sistema,nema bez prethodne promene u samom pojedincu....
Otuda vođa autoritarne grupe, na primer, ponaša se autoritarno, jer patološka volja za moć, odnosno za vlast je moguća samo onda ako postoji volja pojedinca i mase da se potčini toj moći i vlasti....................